Test Footer 2

2009/02/08

ابليس المصرى على باب سفارة كندا

علي باب سفارة كندا


لمحت ابليس وفي ايده استماره

بقول له علي فين قاللي بص

ياهجره يااعاره


ياعم انا زهقت كفرت

ألاقيش معاك سيجاره

أنا انتهيت خلاص


لا نافع وسواس ولا خناس

ولا ليا عيش وسط الناس
دول عالم مجرمين

عندكوا فائض في الفساد في كل البلاد

ومش محتاجين شياطين

مليش عيش في البلد دي بقالي سنين عاطل


وانتوا بتعرفوا تقلبوا الحق باطل

وتسلكوا القاتل وتمشوا في جنازة المقتول

ومفيش مشاكل


ياعم ده انا بقيت اوسوس بالمقلوب

وأقول للحرامي كفايه بقي توب

انته هاتعمل كل الذنوب لوحدك

وانا ابليس هاشتغل واعظ

ولا كمساري في اتوبيس

ياعم ده انا زمان كنت استني حد ينسي يسمي


وهوه بياكل لقمته

دلوقتي كل اكلكم بقي ملوث وبصراحه الواحد

خايف علي

صحته

ده مفيش ضمير اساساعشان اموته

وكل واحد بمزاجه خربانه ذمته

ياعم كل حاجه اتسرقت

وكده الاجيال الجديده من الحراميه اتظلمت
ياراجل ده من كتر مالطشت معايا

خرجت في مظاهره بتقول كفايه

وبرده مفيش فايده



سلامي

ليست هناك تعليقات:

cc

رخصة المشاع الابداعي
egyptianfree.blogspot.com by blogger هو المرخص لها بموجب المشاع الإبداعي نسب المصنف 3.0 الاصلية الترخيص .

c

c

http://paper.li/A7med_El_Sayed